Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákonom č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri domovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

I. Základné ustanovenie

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sú vyhotovené v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) alebo zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
  1. Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou druhej úrovne dopedrip.sk je predávajúci:

Obchodné meno:  ECOM s.r.o.
IČO: 54509688            
DIČ: 2121709854                                      
So sídlom:Karpatské námestie 10A
Bratislava - mestská časť Rača 831 06
Zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 43494/S
E-mail: info@carosviecok.sk
IBAN: SK1211000000002947126553
SWIFT: TATRSKBX
BANKA: Tatra banka a. s.
(ďalej len „Predávajúci“).

  1. Tieto Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi Predávajúcim a fyzickou osobou (ďalej len „Zákazník"), ktorá je odberateľom tovaru alebo služieb (ďalej len „Plnenie“) a uzatvára s Predávajúcim kúpnu zmluvu, (ďalej len „Zmluva“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke Predávajúceho dostupnej na internetovej adrese s názvom domény druhej úrovne carosviecok.sk (ďalej len „Internetový obchod").
  2. Spotrebiteľom je Zákazník, ktorý si neobjednáva Plnenie ponúkané prostredníctvom Internetového obchodu pre účely jeho ďalšieho predaja iným osobám, alebo Zákazník, ktorý pri uzatváraní a plnení Zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu zamestnania či povolania.
  3. Ustanovenia Obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Odlišné dojednania v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto Obchodných podmienok.
  4. Tieto Obchodné podmienky a Zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
  5. Predávajúci a Zákazník, prípadne Registrovaný Zákazník, budú pre účely týchto Obchodných podmienok a Zmluvy spolu označovaní aj ako „Strany“ a osobitne ako „Strana“. Pojem Zákazník pre účely týchto Obchodných podmienok a Zmluvy zahŕňa aj pojem Registrovaný Zákazník.

 II. Informácie o Plnení a cenách

  1. Informácie o Plnení, vrátane uvedenia cien jednotlivého Plnenia a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivých Plneniach v katalógu Internetového obchodu. Ceny Plnení sú uvedené bez dane z pridanej hodnoty. Cena Plnenia nezahŕňa náklady na poštovné, ktoré hradí Zákazník. Ceny Plnenia zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v Internetovom obchode.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny cien Plnenia a poštovného, ak sa k Plneniu vzťahuje. Konečná cena Plnenia a poštovné sú pre Zákazníka uvedené v potvrdení objednávky. Zmena ceny Plnenia sa nevzťahuje na Zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu Plnenia.
  3. Všetky prezentácie Plnenia umiestneného v katalógu Internetového obchodu sú informatívneho charakteru a Predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu ohľadom tohto Plnenia.
  4. V Internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním toho-ktorého Plnenia.
  5. Prípadné zľavy z ceny Plnenia nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne Predávajúci so Zákazníkom inak.

 

III. Objednávka a uzavretie Zmluvy

  1. Náklady vzniknuté Zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory, atď.) hradí Zákazník sám.
  2. Zákazník realizuje objednávku Plnenia týmito spôsobmi:
    - vyplnením objednávkového formulára prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v Internetovom obchode; alebo
    - vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
  3. Pri zadávaní objednávky si Zákazník vyberie Plnenie, počet kusov Plnenia, a spôsob platby a doručenia.
  4. Pred odoslaním objednávky je Zákazníkovi umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle Zákazník Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo [ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY]. Odoslaním objednávky Zákazníkom sa táto považuje za záväznú. Údaje uvedené v objednávke sú Predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie Zákazníka o tom, že sa oboznámil s týmito Obchodnými podmienkami.
  5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle Predávajúci Zákazníkovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú Zákazník v objednávke zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne Obchodné podmienky Predávajúceho. Zmluva je uzatvorená potvrdením objednávky Predávajúcim na emailovú adresu Zákazníka.
  6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže Predávajúci splniť, zašle Zákazníkovi na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzatvorená doručením potvrdenia Zákazníka o prijatí tejto ponuky Predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto Obchodných podmienkach.
  7. Všetky objednávky prijaté Predávajúcim sú záväzné. Zákazník môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je Zákazníkovi doručené oznámenie o prijatí objednávky Predávajúcim. Zákazník môže zrušiť objednávku písomne na email Predávajúceho uvedený v týchto Obchodných podmienkach.
  8. V prípade, že pri uvedení ceny Plnenia v Internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania došlo k zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho, nie je Predávajúci povinný dodať Zákazníkovi Plnenie za túto úplne zjavne chybnú cenu, a to ani v prípade, že Zákazníkovi bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto Obchodných podmienok. Predávajúci informuje Zákazníka o chybe bez zbytočného odkladu a zašle Zákazníkovi na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzavretá doručením potvrdenia o prijatí Zákazníkom na emailovú adresu Predávajúceho.
  9. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak
    - objednávku nie je možné záväzne potvrdiť (napr. nie je možné odoslať akceptáciu na e-mailovú adresu, ktorá bola Zákazníkom v objednávke zadaná);
    - objednávka je neúplná alebo neurčitá;
    - Zákazník nereaguje na prípadnú výzvu Predávajúceho; alebo
    -ak celková cena za objednané Plnenie vrátane prípadného poštovného nebola Zákazníkom uhradená Predávajúcemu v lehote podľa článku V. bod 3 a/alebo 4 týchto Obchodných podmienok.

 IV. Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie Zákazníka vykonanej v Internetovom obchode ďalej aj („Registrovaný Zákazník“) môže Zákazník pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže Registrovaný Zákazník vykonávať objednávanie Plnenia. Zákazník môže objednávať Plnenie tiež bez registrácie.
  2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní Plnenia je Zákazník povinný uvádzať správne a pravdivo všetky požadované údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je Registrovaný Zákazník pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Pri údajoch uvedených Registrovaným Zákazníkom v zákazníckom účte a pri objednávaní Plnenia platí domnienka ich správnosti a sú Predávajúcim považované za správne.
  3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Registrovaný Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
  4. Registrovaný Zákazník nie je oprávnený umožniť využívanie svojho zákazníckeho účtu tretím osobám.
  5. Predávajúci môže zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípade, keď Registrovaný Zákazník poruší svoje povinnosti vyplývajúce mu zo Zmluvy alebo týchto Obchodných podmienok.
  6. Registrovaný Zákazník berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

 V. Platobné podmienky a dodanie Plnenia

  1. Cenu Plnenia a náklady spojené s dodaním Plnenia podľa Zmluvy môže Zákazník uhradiť nasledovnými spôsobmi:
    - bezhotovostne prevodom na bankový účet Predávajúceho uvedený v úvode Obchodných podmienok;
    - bezhotovostne platobnou kartou;
    - bezhotovostne prevodom na účet Predávajúceho prostredníctvom platobnej brány.
  2. Spoločne s cenou je Zákazník povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené s dodaním Plnenia v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej cenou aj náklady spojené s dodaním Plnenia.
  3. V prípade bezhotovostnej platby je cena splatná do 3 dní od uzavretia Zmluvy.
  4. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje Zákazník podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb, pričom cena musí byť uhradená najneskôr do 3 dní od uzatvorenia Zmluvy.
  5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Zákazníka uhradiť cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Predávajúceho.
  6. Predávajúci nepožaduje od Zákazníka vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada ceny pred odoslaním Plnenia nie je zálohou.
  7. Ak cena za objednané Plnenie nebude uhradená v plnej výške, vrátane poštovného, ak to povaha Plnenia pripúšťa, Predávajúci je oprávnený zastaviť alebo prerušiť akúkoľvek dodávku Plnenia Zákazníkovi.
  8. Plnenie je Zákazníkovi doručené na adresu určenú Zákazníkom v objednávke, pričom voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania Plnenia.
  9. Objednané Plnenie bude Predávajúcim vyexpedované do 7 dní odo dňa pripísania plnej sumy vrátane ďalších nákladov (najmä poštovné) na účet Predávajúceho. Keďže ide o ručne vyrábané produkty, pri objednávke viacerých kusov alebo v prípade výroby na objednávku podľa individuálnych požiadaviek sa dodacia lehota môže predĺžiť, a to v závislosti od časovej náročnosti výroby, resp. dostupnosti materiálov. V takomto prípade je plnenie vyexpedované najneskôr do 60 dní odo dňa pripísania plnej sumy na účet Predávajúceho.
  10. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, predĺženie dodacej lehoty alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
  11. Náklady na dodanie Plnenia, v závislosti na spôsobe jeho doručenia, sú uvedené v objednávke Zákazníka a v potvrdení objednávky Predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Zákazníka, nesie Zákazník riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
  12. Ak je Predávajúci podľa Zmluvy povinný dodať Plnenie na miesto určené Zákazníkom v objednávke, je Zákazník povinný prevziať Plnenie pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane Zákazníka nutné Plnenie doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním Plnenia, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  13. S prihliadnutím na povahu Plnenia, pri prevzatí Plnenia od prepravcu je Zákazník povinný skontrolovať neporušenosť obalov Plnenia a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky môže Zákazník prevzatie zásielky odmietnuť a musí ihneď, najneskôr však v nasledujúci pracovný deň po dni kedy Zákazník zásielku s Plnením odmietol prevziať, informovať o tom Predávajúceho. Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek škody na Plnení spôsobené doručovateľom.
  14. Predávajúci vystaví Zákazníkovi daňový doklad - faktúru. Zákazník súhlasí, aby bol Predávajúci oprávnený zaslať Zákazníkovi elektronickú faktúru na jeho e-mailovú adresu.
  15. S prihliadnutím na povahu Plnenia, Zákazník nadobúda vlastnícke právo k Plneniu zaplatením celej ceny za Plnenie, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím Plnenia. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu Plnenia prechádza na Zákazníka okamihom prevzatia Plnenia alebo okamihom, kedy mal Zákazník povinnosť Plnenie prevziať, ale v rozpore so Zmluvou tak neurobil.
  16. Elektronický obsah, ako aj texty a obrázky na Internetovom obchode, sú majetkom Predávajúceho, ktorý k nim vykonáva majetkové autorské práva. Elektronický obsah je chránený najmä ustanoveniami Autorského zákona, medzinárodnými zmluvami a ďalšími príslušnými právnymi predpismi. V prípade, ak Zákazník poruší alebo ohrozí autorské práva Predávajúceho, je povinný uhradiť Predávajúcemu nemajetkovú ujmu v peniazoch, poskytnúť mu primerané zadosťučinenie, nahradiť škodu (vrátane ušlého zisku) a vydať jej bezdôvodné obohatenie.

 VI. Odstúpenie od Zmluvy

  1. Zákazník, ktorý uzavrel Zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť, teda ako spotrebiteľ, má právo od Zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie.
  2. Lehota na odstúpenie od Zmluvy podľa bodu 1. tohto článku Obchodných podmienok je 14 dní odo dňa prevzatia Plnenia. Plnenie sa považuje za prevzaté okamihom, keď Zákazník, ako spotrebiteľ, alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného Plnenia.
  3. Zákazník, ako spotrebiteľ, berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je:
    - poskytnutie služby (aj elektronického obsahu bez hmotného nosiča), ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Zákazníka a Zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
    - predaj Plnenia zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Zákazníka, Plnenia vyrobeného na mieru alebo Plnenia určeného osobitne pre Zákazníka;
    - predaj Plnenia, ktoré podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
    - predaj Plnenia uzavretého v ochrannom obale, ktoré nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
    - predaj Plnenia, ktoré môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Plnením;
    - predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh predávaných v ochrannom obale, ak Zákazník tento obal rozbalil; a
    - poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Zákazníka a Zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy.
  1. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od Zmluvy musí Zákazník odoslať akékoľvek jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od Zmluvy a to v stanovenej lehote podľa ods. 2 článku VI týchto Obchodných podmienok.
  2. Pre odstúpenie od Zmluvy môže Zákazník využiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy poskytovaný Predávajúcim. Odstúpenie od Zmluvy zašle Zákazník na emailovú alebo doručovaciu adresu Predávajúceho uvedenú v týchto Obchodných podmienkach. Predávajúci bezodkladne potvrdí Zákazníkovi prijatie formulára.
  3. Zákazník, ktorý odstúpil od Zmluvy, je, v závislosti od povahy Plnenia, povinný:
    - do 14 dní od odstúpenia of Zmluvy vrátiť Predávajúcemu Plnenie.
    Zákazník pri odstúpení od Zmluvy znáša náklady na vrátenie Plnenia Predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď Plnenie nemôže byť vrátené pre svoju povahu poštou.
  4. Ak odstúpi Zákazník od Zmluvy platne, účinne a v súlade s týmito Obchodnými podmienkami, vráti mu Predávajúci najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal. Predávajúci nie je povinný vrátiť Zákazníkovi náklady, ktoré Zákazník vynaložil na vrátenie Plnenia Predávajúcemu pri odstúpení od Zmluvy. Predávajúci vráti Zákazníkovi prijaté platby rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri svojej platbe. Predávajúci sa však môže dohodnúť so Zákazníkom na inom spôsobe platby, ak Zákazníkovi v tej súvislosti nevzniknú ďalšie náklady.
  5. Ak Zákazník zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania Plnenia, ktorý Predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Zákazníkovi náklady na dodanie Plnenia vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Plnenia.
  6. Ak odstúpi Zákazník od Zmluvy, nie je Predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Zákazníkovi skôr, než mu Zákazník Plnenie odovzdá alebo preukáže, že ho Predávajúcemu odoslal.
  7. Plnenie, s prihliadnutím na jeho povahu, musí vrátiť Zákazník Predávajúcemu nepoškodené, neopotrebované a neznečistené a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na Plnení je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Zákazníka na vrátenie ceny.
  8. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Plnenia, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ Plnenia prerušil výrobu alebo dovoz Plnenia. Predávajúci o tom bezodkladne informuje Zákazníka prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od Zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe Zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným Zákazníkom.

 

VII. Práva z vadného plnenia

  1. Predávajúci zodpovedá Zákazníkovi, že Plnenie pri prevzatí nemá vady. Najmä Predávajúci zodpovedá Zákazníkovi, že v čase, keď Zákazník Plnenie prevzal:
    - má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba vzájomné dojednanie, tak, že má také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré Zákazník očakával vzhľadom na jeho charakter;
    - sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa Plnenie rovnakého druhu bežne používa;
    - je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a
    - vyhovuje požiadavkám všeobecne záväzných právnych predpisov.
  2. Ak, s prihliadnutím na povahu Plnenia, je na predávanom Plnení, na jeho obale, návode pripojenému k Plneniu alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné ho použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. S prihliadnutím na povahu Plnenia sa zárukou za akosť Predávajúci zaväzuje, že Plnenie bude po určitú dobu spôsobilé na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka na akosť plnenia je v prípade ručne vyrábaných dekoratívnych sviečok 6 mesiacov.
  3. V prípade výskytu vady, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa Plnenie mohlo riadne užívať, má Zákazník právo predložiť reklamáciu a:
    - požadovať výmenu za nové Plnenie; alebo
    - odstúpiť od Zmluvy.
  4. Keďže ide o ručne vyrábané originálne výrobky, za vady Plnenia sa nepovažujú nerovnosti povrchu, rozdiely v odtieňoch farby nádoby, vosku a kvetov oproti vyobrazeniu, bubliny, rozdiely v počte a hustote kvetov a ostatných materiálov použitých na výrobu a dekoráciu sviečky.
  5. Zákazník uplatní reklamáciu u Predávajúceho tak, že:
    - bezodkladne oznámi Predávajúcemu jednotlivé vady veci ako hmotného Plnenia e-mailom na e-mailovú adresu Predávajúceho alebo písomne na adresu miesta podnikania Predávajúceho, uvedené v týchto Obchodných podmienkach;
    - zašle vadné Plnenie doporučene na adresu sídla Predávajúceho uvedenú v týchto Obchodných podmienkach;
    - uvedie v zásielke dôvod reklamácie, poštovnú adresu Zákazníka a priloží doklad o nadobudnutí reklamovaného Plnenia.
  6. Pri uplatnení reklamácie je Zákazník povinný Predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu Predávajúceho je možná len vtedy, ak žiadal Zákazník opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.
  7. Ak Predávajúci preukáže, že Zákazník pred prevzatím Plnenia o reklamovanej vade vedel alebo ju sám spôsobil, nie je Predávajúci povinný nároku Zákazníka vyhovieť.
  8. Zákazník nemôže reklamovať zľavnené Plnenie z dôvodu, pre ktorý je dané Plnenie zľavnené.
  9. Predávajúci príjme reklamáciu v mieste podnikania.
  10. Predávajúci je povinný Zákazníkovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Zákazník uplatnil právo reklamácie, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Zákazník požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
  11. Predávajúci rozhodne do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci so Zákazníkom nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy a Zákazník má právo od Zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle Zákazníka (uplatnenie práva z vadného plnenia) Predávajúcemu.
  12. Predávajúci písomne informuje Zákazníka o výsledku reklamácie.
  13. V prípade reklamácie má Zákazník právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Tieto náklady musí Zákazník Predávajúcemu oznámiť bez zbytočného odkladu, v opačnom prípade mu ich náhrada nemusí byť priznaná.
  14. Voľbu spôsobu reklamácie má, s prihliadnutím na špecifiká vád, Zákazník.
  15. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, keď ku chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym skladovaním a zaobchádzaním s výrobkom.

 

VIII. Doručovanie

  1. Strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať osobne, doporučene prostredníctvom pošty, kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom elektronickej pošty.
  2. Zákazník doručuje Predávajúcemu korešpondenciu na adresu uvedenú v týchto Obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje Zákazníkovi korešpondenciu na adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

 IX. Osobné údaje

  1. Všetky informácie, ktoré Zákazník pre účely uzatvorenia a plnenia Zmluvy uvedie, sú dôverné a Predávajúci tak s nimi bude zaobchádzať. Údaje o Zákazníkovi budú spracúvané za účelom uzatvorenia a plnenia ustanovení Zmluvy a prípadne iným účelom, tak ako je uvedený ďalej v týchto Obchodných podmienkach. E-mailová adresa Zákazníka bude použitá na priamy marketing v nadväznosti na uzatvorenú Zmluvu, pričom doručovane týchto obchodných oznámení možno kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, e-mailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) zrušiť.
  2. Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb, najmä Registrovaného Zákazníka a Zákazníka v súlade s príslušnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „Nariadenie“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom a účinnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
  3. Predávajúci sa zaväzuje nevyužívať a neposkytovať osobné údaje mimo rozsah nevyhnutný na uplatňovanie práv a plnenie jeho povinností súvisiacich najmä s predajom prostredníctvom Internetového obchodu a zabezpečením jeho chodu.
  4. Osobné údaje sú spracúvané tretími osobami, a to
    - obchodní partneri zabezpečujúci fyzický a programový servis informačných technológií Predávajúceho, najmä informačných systémov, počítačových programov a serverov a kamerových systémov,
    - obchodní partneri zabezpečujúci služby v oblasti reklamy a marketingu Predávajúceho,
    - obchodní partneri zabezpečujúci plnenie povinností Predávajúceho v oblasti právnych služieb, daní, auditu a účtovníctva,
    - orgány verejnej správy, v prípadoch keď Predávajúcemu vyplýva povinnosť poskytnúť osobné údaje zo všeobecne záväzného právneho predpisu alebo rozhodnutia orgánu verejnej správy (najmä súdy, orgány činné v trestnom konaní, exekútori
    - subjektom poskytujúcim kuriérske služby, ako aj GLS General Logistic Systems Slovakia s.r.o., za účelom doručenia Plnenia v zmysle objednávky.
  5. Predávajúci sa zaväzuje vykonať všetky kroky vedúce k zabezpečeniu čo najvyššej miery ochrany osobných údajov Zákazníka pred ich protiprávnym spracúvaním. Viac o pravidlách a podmienkach spracúvania osobných údajov nájdete v sekcii „Ochrana osobných údajov“.
  6. Akékoľvek otázky súvisiace s ochranou osobných údajov môže dotknutá osoba zaslať na e-mail: info@carosviecok.sk alebo priamo na adresu sídla Predávajúceho. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť dotknutej osobe porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva dotknutej osoby.

 X. Alternatívne riešenie sporov

  1. Strany sa zaväzujú, že všetky spory, ktoré vzniknú z ich právneho vzťahu, budú riešiť vzájomnými zmierlivými rokovaniami, aby tak predišli možným súdnym sporom. Ak mimosúdnymi rokovaniami Strany nedospejú k zmieru, budú svoje spory riešiť pred príslušným súdom Slovenskej republiky.
  2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t.j. medzi Predávajúcim a spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
  3. K alternatívnemu riešeniu spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, na ktorú sa môže Zákazník, ako spotrebiteľ, obrátiť. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na internetovej adrese: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
  4. Zákazník, ako spotrebiteľ, môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom Európskej platformy alternatívneho riešenia sporov RSO podľa čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013), dostupnej na internetovej adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
  5. Predávajúci je oprávnený na ponúkanie a predaj Plnenia na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.

 XI. Záverečné ustanovenie

  1. Zmluva medzi Stranami sa uzatvára na dobu určitú, a to odo dňa prijatia objednávky Zákazníka Predávajúcim do dňa splnenia si všetkých záväzkov Strán, ktoré zo Zmluvy vyplývajú.
  2. Všetky dohody medzi Stranami sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený Zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  3. Predávajúci nie je vo vzťahu k Zákazník viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
  4. Všetky práva k Internetovému obchodu Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, obrázkov, obrazových záznamov, zvukových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov, grafik, ochranných známok, nezapísaného označenia, názvu domény a ďalšieho obsahu a prvkov, patria Predávajúcemu. Je zakázané akýmkoľvek spôsobom podľa zákona č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov používať, najmä spracovať a vyhotovovať rozmnoženiny alebo inak používať Internetový obchod alebo jeho časť bez súhlasu Predávajúceho.
  5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Zákazník nesmie pri využívaní Internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace Internetový obchod a užívať Internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
  6. Ak bude niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné, ostatné ustanovenia Obchodných podmienok ostávajú v platnosti a účinnosti. Zmluvné stran y sa zaväzujú, že neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné ustanovenie nahradia novým ustanovením, ktoré bude platné, účinné a vymáhateľné, tak, že by bolo možné predpokladať, že by ho Strany boli použili, keby vedeli o neplatnosti alebo neúčinnosti ustanovenia nahradzovaného.
  7. Zmluva vrátane Obchodných podmienok je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám okrem jeho poradcov a subjektov, ktorým je povinný v zmysle všeobecne záväzného právneho predpisu alebo zmluvného vzťahu Zmluvu alebo jej časť poskytnúť.
  8. Dozor nad dodržiavaním povinností Predávajúceho vykonáva orgán dozoru na úseku ochrany spotrebiteľa – Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj.
  9. Znenie Obchodných podmienok môže Predávajúci kedykoľvek jednostranne meniť či doplniť. Zmenené a doplnené Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom uverejnenia na webstránke Internetového obchodu. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
  10. Prílohou Obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňa 9.5.2022